11 dec. 2012

Tacksamhet

Nu njuter jag av alla mysiga julkvällar. Snön ligger tjock utanför dörren och man dricker varm glögg och lyssnar på julmusik. Man träffar familjen och bakar, pysslar eller bara finns till. 


Men jag kan inte undvika att tänka på alla de som lever ensamma. Som inte har nån familj eller varm glögg.
De som lever på gatan som var dag letar efter kvällens boende. 
Där deras enda vän är spriten eller nålen.
Eller på den ensamma stackaren som varje kväll sitter ensam vid sitt köksbord och bara vill prata med någon.

Det är så lätt att själv uppslukas av all kärlek och värme just nu, vilket är bra på många sätt, men man ska inte glömma att vara tacksam. Tacksam för att man faktiskt har allt det fina.
Tacksam för att jag har valt rätt vägar i mitt liv och fått de möjligheter som jag fått. 

Därför tar julklapparna allt mindre plats och betydelse vid mitt julfirande. Huvudsaken är att vi har varandra och att jag får fira min jul med de jag älskar allra mest.

Jag är tacksam. 

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar