7 dec. 2011

Vardagsrum

Vi fortsätter med hjärat i varje hem. Nästet, grottan, borgen, gömman, ja vardagsrummet.



Här trängs Tolixstolar i diverse färger. Jag älskar modellen som trots att man blir lite kall om ändalyktan så är den otroligt praktiskt och hållbar. Vi har både nytillverkade och gamla.
Vårt hem är lite så, både nytt och gammalt. Jag gillar kontrasten.
Bjälkarna är från ett gods och har satts in av Robert. Acty-skylten är hittad på tippen!

Stegen har varit en brandstege och har en schysst gul/brun färg. tavlan är en gammal pallkrage som klätts in med en rostig plåtram.

Jielde lampan är också en återkommande modell i hemmet. Jag tycker om den råa industriella looken. Även där har vi både nya och gamla. Drängaskåpet har vi målat om och klätt innerdörrarna med gamla tidningar.



Inuti skåpet göms en boomblaster med världens bästa ljud, en Imac, skrivare, dvd och i lådorna alla dvdfilmer. Bara så ni vet tjuvarna!


Skyltdockor är ett måste. Tunnisen hittade vi på Väla antikt och loppis. Den kostade inte mycket men hade inget underrede så det fick vi tillverkat av en snickare. Och den kurvige har järnstativ och är köpt hos Vintage by Nina.
I burken med rött kors på samlar vi alla småmynt som vi sedan växlar in och gör nåt roligt för. Går ut och äter eller köper nån designpryl.

Vitrinskåpet är superpraktiskt (Jag gillar det. Allt ska ha en funktion) och rymmer allt finglas.

Har ni några frågor så bara skriv så svarar jag så gott det går.
Må gott!


1 kommentar: