6 dec. 2011

Mitt kök


....var lite svårt att fota idag pga mörkret men jag gjorde mitt bästa.
Vårt kök går i amerikanskt 50-talstema. Det allra första vi hittade till köket var faktiskt Coca Cola kylen som ursprungligen är från Texas, Usa. Så den fick utgöra grunden för det hela.
Vi äger inte lägenheten men det gör så ruskigt mycket med detaljerna så vi har lagt ner lite tid på nytt golv. osv. Robert är ju snickare...

Gallret med kastruller har Robert tillverkat. Otroligt praktiskt och bra.


Coca Cola maskinen funkar inte men är en enormt stor kapsylöppnare och förvarar små Coca Cola flaskor inuti. Annars är den mest bara snygg att titta på.
På hyllorna trängs diverse kokböcker, Kusmi te, Bersåkoppar och apan Abbe som vi återkommer om en annan dag.

Fondväggnen är turkos och det schack-rutiga golvet har Robert lagt och är handhuggna kakelplattor. Även kaklet vid vasken har han satt.

Kaffemaskinen Francis Francise är även den mest till prydnad, jag reder inte riktigt ut det.

Men Dualit vispen används flitigt!

Så det var det mesta i vårt kök! Vad tycks?

5 kommentarer:

  1. Tycker att ert kök är superläckert och ett härligt tema...
    kul att se dig igen
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Det är såååå fiiint!! Är faktiskt helnöjd att jag har fått se det live;)
    Om du inte visste så skryter jag lite över dig ibland till mina kompisar! Du är så HIMLA duktig:D

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du bestämt dig för att fortsätta blogga och vad fint du har fått det här!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Superfint kök! Vet du exakt vad den turkosa väggfärgen heter eller nummer på den?
    Mvh
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hej! Min förra fråga försvann visst,så jag skriver på nytt:
    Vad fint du har!
    Vet du exakt vad den turkosa väggfärgen heter eller har för nummer?
    Är ute exakt efter just den turkosa färgaren!
    MVh
    Anette

    SvaraRadera