16 okt. 2012

4 liter meducin!


Som Pippi Långstrump sa till apotekaren. 
Kollar man på det klippet så kan man se massor med fina gamla apotekarflaskor som lätt hade fått flytta hem till mig.

Jag är glad som nyligen hittade en för en billig peng på loppis med texten bariumklorid. 
Fast bariumklorid är verkligen ingen nyttig hälsokur utan väldigt giftigt och används mest i laboratorium. 
Bäst att behålla locket på...





Den passar fint tillsammans med de andra två apoteksflaskorna från Granit. 


Idag är jag ledig och funderar skarpt på att eventuellt ge mig in på att rensa köksskåpen. 
Jag tycker det är skönt att successivt rensa lite här och där i hemmet. 
Men andra alternativet är att slänga sig i soffan och läsa färdigt Retrotidningen. Lite lockande det med...

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar