2 aug. 2012

Krapperup slott


Det blev picknick vid Krapperup slott igår och vädret var riktigt fint.
 Det får man minsann vara glad för! 
Om man frågar mig så tycker jag nog att Krapperup slott är ett av i alla fall Skånes vackraste slott. 
Stjärnorna är så unika och gör slottet så speciellt.


                                    


Där är en stor och härlig trädgård man kan gå och strosa i.



Och ett mysigt fik i en gammal länga med uteservering på kullerstensinnergård och bord med rutiga dukar. 


Och framförallt för syskonbarnen, så är där hungriga ankor att mata nere vid en liten damm. 
Där fanns fiskar också men de hann knappt få nåt innan ankorna knep det.




Hoppas att ni alla har det bra!

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint! Jag älskar slott. Kanske för att jag åkt runt på en massa tillsammans med min familj och slottstokiga mamma som liten. Men det är något speciellt...

    SvaraRadera