15 maj 2012

New York, Dag 2


Ja egentligen är det ju dag 1 eller rättaresagt den första hela dagen. Men det får bli dag 2.
Det regnade och var frisk luft så vi begav oss till Central Park och National Geografic museum som ligger nära. Vi snackar ett museum på 5 våningar med olika teman och ämnen för varje våning. Rymden, däggdjur, människor, dinosaurier och ja den sista kommer jag inte ihåg.
Grymt intressant i var fall.

Det blev frukost på Starbucks. Och en snabb planering över dagen.
En massa kostymklädda kontorsnissar susade förbi i ilfart medan vi satt i lugn och ro.


Vi var inne i S:t Patrick Cathedral på vägen. Liknade lite Notre Dame



Central Park

Strawberry Fields.

Och John Lennons gamla lya och dessvärre dödsplats, Dakota building.

Denna best stod i ingången på museumet. 

Enorm verklighetstrolig blåval. 

På dinosaurie avdelningen fanns en massa stora skrämmande odjur som den här:


de här:



Och sen mitt bland alla så fanns denna lilla filur!
Lite för glad och gullig för omgivningen men där ska ju finnas de också.


På väg därifrån gick vi en lugn Central Park runda till. Jag kan verkligen förstå att den kallas New Yorks lunga. Allt är stilla och fridfullt.



Sen blev det en runda på stan och shopping. Vi handlade Nike skor som användes flitigt, och jag lyckades hitta Kusmite butiken! Vilken lycka!



Och det var denna dagen i  sammanfattad version.
Jag kan säga att vi deckade tidigt denna dag också. Alla intryck tog musten ur en. Man kändes sig lite som Agda 76 när klockan närmade sig 8. Men det är nog ganska förståeligt.

Hej med er!

1 kommentar:

  1. åhhh vad roligt ni har!! lyckans ostar - jag är superavis. fast på ett bra sätt då... jag unnar ju er alla härligheter såklart!

    njut av allt och fota mycket!

    kram jenny

    SvaraRadera