5 mars 2012

Vår fast vinter


Ja trots att det sprudlade av vårkänslor i torpet så kunde man se skymtar av vinter lite varstans. Kräftsjön var frusen och jag vinglade som bambi på is en feg meter ut. Mer vågade jag inte...

Jag står som en cowboy! Haha!


Men sen kunde man värma sig framför den öppna spisen. Åh jag saknar spisen!
Jag vill ha en i lägenheten! Tillsammans med en sekelskiftslägenhet.
Näe, nu ska jag minsann käka pannkakor. Eller pannekaugor som vi säger i Skåne (eller inte).
Hej!


1 kommentar:

  1. Ååh, denna öppna spis.. Saknar såå när man låg där på golvet i torpet för att sova, lyssnandes på dess sprakande o levande efter syre för att överleva natten. För att sedan bli en varm glödande hög av kol som blinkar sakta i mörkret o så PANG!! Där satte en mus livet till i musfällan i köket! Höll på att göra ett nummer i pyjamasbrallan.. Ååh vad man saknar:) Kramy

    SvaraRadera