10 feb. 2011

Frankrike

När jag blir rik (yeah right!) så ska jag skaffa ett sommarhus i Franrike och ha det så här fint. Där ska finnas en stor trädgård med en massa olivträd mest för att de är så satans fina och aldrig överlever i vår lägenhet. Där ska också finnas fikonträd och persikoträd som man bara kan gå och plocka av hela dagarna långa. Vi ska ha franska grannar som på kvällarna kommer över och sitter och pladdrar sent in på natten, fast det blir aldrig riktigt mörkt utan daggen lägger sig över gräset så att man får ta på sig en tunika. Vi kan inte ett ord franska men vi får lära oss. De bjuder på deras gårdsvin och vi sitter och blir salongade (småfulla på skånska).

Det ska inte mycket till för att göra mig glad...eller....?



4 kommentarer:

  1. Och jag kommer och hälsar på minst en gång i halvåret!

    SvaraRadera
  2. Fin bild!! Frankrike är ljuvligt att bo i och njuta av livet. Jag bor i södra Frankrike för det mesta.

    SvaraRadera
  3. Såååååååå vackert! Du, inte behöver en vara sååååååå himla rik för att förverkliga en dröm om sommarhus i Frankrike...mina föräldrar har haft sommarhus i Frankrike nästan hela mitt liv och dom är minsann inga miljonärer;)

    SvaraRadera
  4. Emmelina le Claire16 februari 2011 kl. 13:25

    Wow när jag tittar på den här bilder kryper det i mig, så vackert!

    I somras bilade vi ner till Frankrike och vi stannade till vid ett litet ställe ute på landet som hette Wissant, där bodde vi på ett fantastiskt hotell och tittade på massa gamla byggnader runtom, det var så mysigt och nu vill jag också bo i Frankrike på somrarna!

    SvaraRadera